23 Şubat 2015 Pazartesi

Tencerede Kek mi olur Demeyin,Deneyin...

Bazı tarifleri alıyorum almasına da bir vesile olmadan yapamıyorum.Bu tarifi de aa çok pratik diyerek not almıştım Seyhandan.Nerden bileyim bu kadar kısa sürede deneyeceğimi.Kar kış fırtına tipi derken çok şükür bize de nasip  olan kar tatilinde dur size bir tarif deneyeceğim diye kalktım ayağa.Yapması-pişmesi-yemesi toplasan 40  dk.Tamam çok kısa değil.Mikrodalgada yapılan gibi size 5 dk vadetmiyor ama sonuç çok güzel değiyor yani.Bir  de düşünün tam keki çırptınız kalıba döküyorsunuz hop elektrikler kesildi,sizin o önceden ısıttığınız fırın olaydan usulca çekildi.Eee ne olacak o kek duracak mı öyle.Yok artık öyle üzgün süzgün elektrikler beklenmeyecek .
Koy kek harcını fincanlara ,onları da yerleştir tencereye, yak ateşi olsun bitsin.Ne güzel değil mi anlatması.Valla yapması da güzel hele ilk deneyen kişi için sonucun nasıl olacağını beklemek ,kapağı açmak için sabırsızlanmak ve kapağı açınca yüzünün aldığı şekil de tadı kadar güzel.Bu tarifi aynı bu heyecanla arkadaşıma anlattım alemsin Bahar ,yaptığı kek ile bu kadar da mutlu olunur mu dedi.Olunur ,olunur da artık tarife geçsen demeden bitiriyorum .
Tarif sevgili  Seyhan'dan...
O bir güzel detaylı olarak anlatmış ,bir güzel de yapmış ve harika bir sunumla göstermiş bize fincanda kekini...O görselden sonra yapma da dur hadi:)


Orjinal adı tencerede fincan keki.Ama ben şu alıp da bir türlü kullanmadığım sufle kaplarında yaptım.Fincanda sunum çok şık ama benimkiler de sevimli oldu sanki.Ya da kendim yaptım diye aşırı sevmiş olabilirim:)

 Bir tarifi daha denemiş ve rahatlamış olarak, 
herkese mutlu ve huzur dolu bir hafta diliyorum.
Neşeniz eksik olmasın,ağız tadınız hiç bozulmasın.
    ...Sevgiler...




10 yorum:

  1. yapılışı çok ilginç ilk kez duyuyorum! ve mutlaka deneyeceğim:)
    bu güzel paylaşım ve sunum için teşekkürler,
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim,ben de siz gibi ilginç buldum ve sonuç çok hoşum gitti.Nasıl olacak diye diye bekledim sonucu:)

    YanıtlaSil
  3. Adı da pek havalıymış Bahar. Afiyet olsun size..sende benim gibi kek canavarı çıktın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hiç sorma kek bitse ben yine yapsam ev hiç keksiz kalmasa ne güzel olur ama işin kilo boyutu fena.Çok müsaitim maşallah:)

      Sil
  4. Bence de ilginç. Deneyeceğim. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok pratik ve ilginç.Sonuç da yüz güldüren cinsinden...Bence de herkes denesin,fincanlar çıksın ortaya...

      Sil
  5. Gerçekten çok ilginçmiş, hiç aklıma gelmezdi doğrusu :) Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık bir fincan kahve alır mıydınız yerine bir fincan kek alır mıydınız demek lazım:)Sunumu çok hoş gerçekten...

      Sil
  6. Bende fincan kek tarifi vardı birkaç yerden. Ama henüz denemedim. Ellerine sağlık Baharcım, seninki çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,beğenmenize sevindim.Bu tarif çok güzel sonuç verdi ve çok pratik.Umarım denediğinizde sizin de yüzünüzü güldürür...Sevgiler.

      Sil