12 Şubat 2015 Perşembe

Philadelphia...

Eveett  nerde kalmıştık...
Bir ara  sürekli film önerileri yazdım sonra bir durdum ses yok değil mi.
Ama sanmayın ki izlemeye ara verdim.Onu yapmamaya çalışıyorum işte.Çünkü en sevdiğim şeylerden biri film izlemek.En az kitap okumak kadar önemli benim için. 
O yüzden eski yeni hiç ayırt etmeden izliyorum.Hele bu mevsimde...

Bugün bahsedeceğim film yine çok eski.
Philadelphia ,1993 yapımı bir film.


Başrollerinde Tom Hanks ve Denzel Washington yer alıyor.
Ve Tom Hanks'in ilk Oscar'ını kazandığı film aynı zamanda.

Tom Hanks gerçek çıkışını yakaladığı filmde,çalıştığı firmasını ayrımcılık yaptığı için dava eden  AIDS'lı eşçinsel avukat rolünde.Filmde Oscar'ı sonuna kadar hak eden bir performans sergiliyor gerçekten.Ve sonradan öğrendiğime göre bu film için 16 kilo vermiş ve hasta görünmek için  saçlarını inceleştirmiş.


Konusuna gelirsek ...
Eşcinsel ve işinde  başarılı bir avukat olan Andrew Becket'ın  , bir gün AIDS virüsü taşıdığı farkedilip ve  çok geçmeden saçma bir sebeple çalıştığı hukuk bürosundan çıkarılmasını ve bu haksızlığa karşı başlattığı hukuk mücadelesini konu alır.

Ama o şartlarda Andrew Becket'ın kendini savunacak avukat bulması pek kolay değildir.Çaldığı her kapıdan eli boş döner.Ta ki Denzel Washington 'un canlandırdığı Joe Miller'a kadar.
Bir homofobik olan Joe Miller da bu konuda kararsızdır aslında.Ama Andrew Becket sayesinde ön yargılarından sıyrılır ve davayı kabul eder.Böylece AIDS kurbanı bir insanın toplum içindeki yerini sorgulayan bir dava başlamış olur.

Filmde bir sahne var ki sanmıyorum izleyen hiç kimsenin gözleri dolmasın,boğazı düğümlenmesin.
Andrew Becket'ın serum takılan direk elinde çalan aryaya eşlik etmesi insanın içine  işliyor desem az demiş olurum herhalde.Sanki aryayı dinlemeyip yaşıyor .

Bu kadar yazdıktan sonra tek şey söyleyebilirim.
Bir akşam ki film gecenizde yer verin mutlaka  bu filme.
İyi seyirler...



4 yorum:

  1. Bu filmi çok uzun zaman önce izlemiştim, ve çok beğenmiştim. Andrew Becket ismi hala aklımdadır. İzlemeyenlere ben de tavsiye ederim :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz geç keşfettim bu güzel filmi.Ama yine de izlemiş olmak güzel.Sevgiler.

      Sil
  2. Merhaba:) Tesadüfen oldu blogunuzla karşılaşmam ve merhaba demek istedim:)
    Top 10 listemde yer alan filmlerden birisidir ve her defasında çok etkiler beni.
    Konusu, oyunculuklar o kadar güzelki defalarca izlesem bile sıkılmam:)
    Sevgiler:)
    http://sweetelishome.blogspot.com.tr/?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,ne iyi ettiniz,ne güzel bir tesadüf olmuş,hoş gelmişsiniz..Ben de çok etkilendim bu filmden.Ve özellikle o arya söylediği sahneden...

      Sil