9 Şubat 2015 Pazartesi

Çilekli Pasta...

Her şey markette küçük kasalarda çilek görmem ile başladı.Yoksa aklımda ne pasta yapmak ne da fırına yaklaşmak vardı.Biraz aramıza mesafe koymaya çalışıyoruz bu aralar,ama öyle eski dostuz ki çok zor oluyor doğrusu.Mis kokulu bir çilek tüm anlaşmayı bozdurdu bize mesela.Aman ne yapayım yemesi kadar yapması da zevkli benim için dedim ve kolları sıvadım.Zaten yapmaya niyetlenince hemen ablamı yeğenimi çağırdım,yeğenim de arkadaşını derken pastanın dilimleri incelmeye başladı bile:)


Yeni hafta ağız tadıyla başlasın, hem de pazartesi sendromundan kurtulmak isteyenlere çare olur diye yayınlamak geldi aklıma.Çok pratik,hafif ve  çok leziz bir pasta.
Biz o akşam iki -üç saat dinlendirme ile yedik ama ertesi güne kalan kısım ve çok daha güzel olmuştu.Zaten tüm tariflerde bu tip pastalar için bir gece buzdolabında beklemeli diye yazıyor ve kesinlikle haklı bir not.


Neyse çok uzattım tarife geçiyorum.
Pandispanyası her zaman yaptığım tariften ve sonuç her zaman mükemmel.Pamuk gibi.
Önce onu yazayım ,süslemesi kolay.

Pandispanya için malzemeler
5 yumurta
2,5 çay bardağı toz şeker
3 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kaynar su
1 tutam tuz
(Ben bu ölçüde 28 cm'lik kelepçeli kek kalıbı için kullandım,ve ikiye kestim pandispanyayı.
Daha küçük bir kalıp ile yapılıp üçe kesilip ,
üç katlı enfes bir doğum günü pastası da yapılabilir.)

Hazırlanışı
Yumurtaların akını ve sarısını ayrı kaplara alıyoruz.
Akını bir tutam tuz ile beyaz köpük kıvamına gelene kadar çırpıyoruz
Diğer kapta sarısını,şeker ile çırpıyor ve içine şekerin daha kolay erimesi için kaynar suyu ilave ediyoruz ve rengi değişene kadar çırpıyoruz.
Unu ve kabartma tozunu eleyip,bu iki karışımı da ekleyip,tüm malzemeleri 1-2 dakika kadar karıştırıp kek kalıbına döküp doğru fırına.

Arası için

2 paket krem şanti
1 su bardağı süt
1 paket krema 
(veya labne peynir de kullanılabilir )
Küp şeklimde doğranmış çilek
(Ben hem çilek,hem muz koydum aslında)

Ve üzeri için ister meyve karıştırmadan biraz krem şanti ayırın ya da sadece pudra şekeri eleyin.
Ben çok ince bir tabaka halinde krem şanti sürdüm ve ortasını çilek ile süsledim,
 ama bütün  halinin fotoğrafını çekmemişim yine.Olsun zaten süsleme kişiye göre değişen bir durum değil mi.Siz canınız nasıl istiyorsa öyle süsleyin.

Tatlı yiyelim tatlı konuşalım,haftaya tatlı bir başlangıç yapalım.
Mutlu haftalar, güzel başlangıçlar diliyorum herkese.
Sevgiler...





4 yorum:

  1. Her şey Baharı bu postunu gördükten sonra başladı diyerekten koşacağım markete şimdi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten birbirimizden aldığımız tarifler ve gazlar ile mutfaktan çıkamıyoruz ki.Aman boş ver değil mi.Hem bu hafif bir tatlı.Gerçi bu kadar malzemenin neresi hafif ama olsun.Çilek tüm hafifliği sağlıyor.

      Sil
  2. çok içaçıcı,nefis gözüküyor,eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Görüntü kadar tadı da müthiş gerçekten.

      Sil