13 Ağustos 2014 Çarşamba

Boyacı Oldum Ben...

Eskileri yenileyen arkadaşları gördükçe benim elimde niye böyle bir parça  yok ben de yapmak istiyorum diyordum sürekli.Hatta ablama bile sıkılınca söyle senin sehpadan başlayım dedim.Bu konuşmaların geçtiği bir gün ablamın arkadaşına da aynı şeyleri söyledim sıkılan ,değiştiren haber versin.Benden önce birine vermek  ya da ikinci ele satmak yok diye.İşte geçen haftalarda ablamın arkadaşı haber göndermiş eşyaları değiştiriyorum istediği parçayı alsın diye.O sıralar ben de mutfağa bir dolap üzerine bir raf  planı için bakınıyorum etrafa.Hah dedim dolap olayı çözüldü.

Gittim baktım yemek takımının üstü aynalı büfesinin sadece alt kısmını aldım.Üst parça da çok güzeldi ama  ben dolabın üstüne raf istediğim için almadım.Şöyle geniş bir mutfakta bembeyaz nasıl güzel olurdu değil mi.

Nihayet büyük bir parça boyayacak olmanın heyecanı ile koştum boya almaya.Araştırmıştım biraz genelde herkes Polisan Matrix Lux Anti Aging X1 Su Bazlı Kokusuz Parlak kullanmış.Ben de onu tercih ettim ve rulo fırça ,zımpara derken alışverişi tamamladım döndüm işin başına.
Söktüm kapakları,kulpları başladım zımparalamaya.Evet biraz yorucu ama o iş yapılmadan da boyaya başlanmıyor ne yaparsın.İlk kez büyük bir parça boyuyorum diye biraz çekinmedim desem yalan olur.O kadar konuşmuşum ,aramışım elime yüzüme bulaştırmadan bitsin diye dua ettim bol bol:)Tabi bu arada fotoğraf çekmeyi unuttuğumu farkettim.Kapakları tekrar takmayı gözüm yemedi kapaksız bir öncesi fotosu oldu.Acelem ne ise dolap bir yere kaçıyor sanki.

Önce elim alışsın diye çekmecelerden  başladım.Onları beğenirsem gaza geleceğimi biliyordum.Bir de telaş yapmadan kurumasını bekleyebilsem iyiydi ama o da işin heyecanı işte.İki çekmece de çok güzel kapandı şöyle bir baktım ve hemen gaza geldim devam kızım Bahar yaparsın sen dedim giriştim boyaya.Gaza gelmek için kimseye ihtiyacım yok görüldüğü gibi:)
Neyse uzattım yine,alt tarafı bir dolap işte boyadım bitirdim.Millet bütün evi boyuyor benim kadar uzatmıyor ben romana bağladım resmen.
Sonra çekmecelerin içi hoşuma gitmedi.Evin içinde bir iki tur attım(ne aradığımı bilmeden ve genelde fikrim gelsin diye böyle boş boş gezerim ben ara sıra işe yarıyor yani) sonra fikrim geldi koştum benim ıvır zıvırların yanına.Tee iki sene önce falan yapışkan kağıt almıştım.Kapladım onunla çekmecelerimi aman nasıl bir sevimli oldular açıp açıp çekmeceleri izledim.

Kulplarını da taktım mı tamam olacak derken, çıt diye kırıldı , elimde kalıverdi iki parça.Orjinal halini pek sevmiştim oysa.Neyse kalktık gittik kulp aramaya.En uygunu bu idi pek severek almasam da o deliklere uygun başka birşey bulamadım.Aman sıkılırsam değiştiririm diyerek aldım ama takınca çok rahatsız etmedi gözümü.Biraz böyle kalabilir yani...


Biliyorum tuhaf geliyor kulağa ama müthiş mutlu etti beni bu beyaz dolap.Aslında yapabilmek beni mutlu etti desem daha doğru olur.Korktuğum gibi bir sonuç çıkmadı ortaya bir kendine güven geldi.Tabi ufak tefek hatalarım vardır ,daha iyisini yapan bulur mutlaka kusurları ama o da acemilik diyelim.Elim alışınca aynı hataları tekrarlamam diye umut ediyorum.
 
Sonra o şirin çekmeceleri şirin şeyler ile doldurdum.
Şirinliğine şirinlik katsın ,açtıkça gülümseyim diye.

Bir dolap bir raf planımın ikinci kısmını da hallettik.Raf aldık ,duvara montesini yaptık ve o köşeyi tamamladık ama onu da sonra yazayım bu post pek bir uzun oldu.
Sıcaklarda daraltmayım sizi.

 Kucak  dolusu sevgiler...
Mis kokulu öpücükler. 

9 yorum:

  1. Bravo!!! Ellerine sağlık, süper olmuş. Biz Fundayla ara ara boyuyoruz, evi de badana yapıyoruz ama bu dolabı boyamak biz de korkutucu gelirdi. Maşallah sen harikalar yaratmışsın. Kusur musur gözükmüyor, bayıldım.
    İyi günlerde güle güle kullan bu güzeli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman efendim sizin gibi bir ustadan bu övgüleri almak ne müthiş bir bilseniz.Ama çok alçakgönüllüsünüz canım siz de ,bence siz muhteşem ikili alasını yapardınız.
      Valla ben çok korktum hem ziyan etmekten hem rezil olmaktan.Ama bir şey dedim mi uyumaz yine yaparım inadım yani.O inat bir de biraz gaz ile ortaya çıktı.Pek mesudum mutfağa girince bir bakışıyoruz gülümsüyorum kendisine.
      Sevgiler ve güzel sözlerin ,dileklerin için çok teşekürler.

      Sil
  2. ellerinize sağlık cok beğendim ya :) bende böyle el becerisi gerektiren işlere çok meraklıyım.benim de dolap vs boyamak ne kadar aklımda olsada henüz cesaret edemiyorum bu tarz tecrübeleri okudukça hangi marka malzeme neler gerekli vs not alıyorum şimdilik. güzel günlerde kullanın ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim.Aslında ben de uzun süre yapanlara ortaya çıkardıkları işlere hayranlık dolu gözlerle baktım.Acaba ben de yapsam böyle güzel olur mu dedim.Sonra denemeden bilemiyeceğimi anladım ve kalkıştım bu işe.Sonuç kusurları olsa da mutluluk verici oluyor.Eskı bir şeye yeni bir kimlik kazandırmak çok güzel.Bir cesaret başlayın bence bakarsınız daha güzeli çıkar ortaya:)

      Sil
  3. Çok güzel olmuşsss ben cesaret edemiyorum edenleri ise çok çok taktir ediyorum maşallah ,10 numara ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Cesaret zor geliyor aslında,yapılan işlerin mükemmeliğini gördükçe insan bir hevesleniyor bir ben böyle yapamam diyor.Ama deneyip görmek lazım.Sevgiler...

      Sil
  4. Bayıldımm, harika olmuş! Bence kulplarını da dert etme gayet güzel olmuş :) Ama rengini istersen boyaya bilirsinde bende expedit kapaklarımdaki kulplarımı siyaha boyamıştım :) Ellerine sağlık güzel günlerde kullanman dileği ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu işlere emek harcayanlar beğenince daha bir seviyorum yaptığım işi.Çok teşekkür ederim.İlk için fena sayılmaz.Kulpları unuttum bile sevinçten ama güzel fikir boyanabilir.Ama rengi kadar şeklini de pek beğenmemiştim.Uyduramazsam başka bir model boyayım bari.Şimdi sırada sehpa var ama kimbilir ne zaman sıra gelir.Senden ilham ve fikir alamaya devam.Sevgiler...

      Sil