15 Temmuz 2015 Çarşamba

Kavanozda Tiramisu...

Bizim ev için bu ramazanın resmi tatlısıydı kavanozda tiramisu...
Çünkü hem sütlü,hem soğuk  hem de sempatik bir tatlı tiramisu.Tabi bir de tarifin pratikliği diye bir gerçek var ki bence az bir konu değil.Seviyorum ben böyle bir çırpıda hazır olan pratik tarifleri ve aynı tarifle yapılan bir kaç farklı sunumu.Mesela Sevgili Semra'dan almıştım bu tarifi ve o da aynı tarifle iki farklı süper lezzet ortaya çıkarmıştı.O yüzden hem kolay hem kullanışlı hem de sonu mutluluk garantili bir tarif bugün yazacağım.


Malzemeler
1 litre süt
1 su bardağı şeker
2 yumurta sarısı 
(Ben bir tane kullandım )
3 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
1 paket krema veya toz krem şanti
(Ben krem şanti kullandım,o ikili olan paketlerin sadece birini)
Kedi dili bisküvi
Ve bisküviyi ıslatmak için 1 bardak granül kahve
Üzeri için kakao

Yapılışı
Krema hariç tüm malzemeler muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilir.Ocaktan alındıktan ve biraz ılıdıktan sonra içine krema veya krem şanti eklenir ve  ve krema  haline gelene kadar mikserle çırpılır.Sonra kavonozun dibine önce biraz krema döküp ,üzerine kahve ile ıslattığımız bisküvilerden konulur,sonra yine krema,bisküvi ,krema şeklinde devam edilir. Ve son olarak üzeri kakao ile süslenip soğuması için buz dolabına kaldırılır.3-4 saat sonra afiyetle yenilebilir ama ertesi güne kalan kavanozcuklar daha kıvamlı ve süper lezzetli oluyor emin olabilirsiniz.

İşte bu kadar basit ve kolay bir tatlı bu.Yapınca ve tadınca hele bir de müptelası olunca bana hak vereceksiniz.Hadi bir hareket , bi gayret kalkın girişin yapmaya.Yormadan sıkmadan minik minik mutluluklarınız olacak diyorum size.Tadanların mutluluğuna ise hiiiç girmiyorum bile.

Afiyet olsun...
Ve tabi mutlu akşamlar.



2 yorum:

  1. ya çok güsel yapıyosun zaten çok severim sen bi de böyle sununca ağzımın suyu akıyor mmmmm misss..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Misafir ol gel bana tiramisu yapayım sana:) Serin serin yeriz bir güzel...

      Sil