28 Ekim 2014 Salı

Ruhi Mücerret - Murat MENTEŞ


Açık konuşayım hiç aklımda yokken aldım bu kitabı.Listede bile yoktu.Bir baktım sepete atmış siparişi onaylamışım.Gelince bile niye aldım ki ben bunu dedim ve hatta ilk sıraya aldım ki sonra okumaktan vazgeçmeyim diye.O kadar pişmanım yani.
Aklım sıradaki kitaplarda başladım ,ilk başta sarmadı beni kızdım kendime nasıl bitecek dedim (yarım bırakamama gibi bir huyum var napıyım ) sonra  bir bakmışım bitmiş yorum yapıyorum.Ah önyargı bazen beklenti içinde başlar fos çıkar bazen neden aldım der soluksuz okursun.Bu ikinci kategorideydi benim için.Okumazsam ayıp edermişim dedim bitirince.Emrah Serbes'in dediği gibi 100 yaşından küçükseniz bu romanı mutlaka okuyun.Çok güldüm ,sonra hüzünlendim ,bazen daha neler dedim ama hep beğendim kelimelerle oynayışını yazarın.Bu cümleler bu kurgu nasıl bir kafayla yazıldı demeden edemedim.Öyle güzel cümleler vardı ki hepsini buraya yazmam imkansız çünkü romanı aktarmış olurum.Ama yine de birkaçı bulunsun burda ...

Aşk,gençlerin oynadığı fakat ihtiyarların bildiği bir oyundur.
***
Bedenin yaşı bellidir,lakin ruhun kaç yaşında bilemezsin.
***
Pişmanlık bir aydınlanma anıdır ve tövbe hem psikolojik analiz,hem de kendini bilmenin ideal görünümüdür.Şükür, güzellikleri keşfetmeye yönelik dikkatin gelişkinliğidir.
***
Bir insan acıdan delirdiğinde ,diğerleri onun acısını değil,deliliğini görürler.
***
Kimin cennete ,kimin cehenneme gideceğine ilişkin karar kalplerde verilir.Seni ahiret sevincine ya da hüznüne iletecek olan,başkalarının senin hakkındaki hissiyatı,sezgisi veya duasıdır.
***
Mezar taşlarındaki ölüm tarihleri ölülerin bizi kaç yıldır beklediğini gösterir.


Konuya gelince 100 yaşına girmiş İstiklal gazisi Ruhi Mücerret ile onun hayatına bir anda dahil olmuş Civan Kazanova'nın hikayesi bu.
Yolları nasıl kesişiyor ,neden kesişiyor ve daha fazlası kitapta.

Varsa önyargınız yıkın onu ve bu kitabı okuyun bence.
Seveceksiniz eminim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder