29 Ekim 2014 Çarşamba

Nice 91 Yıllara Cumhuriyetim...


Şu yaşıma geldim aklım hala şu gençlerin yerinde olmakta o çoşkunun içinde yer almakta.
Ben aynı bu gençler gibi yaşadım bayram çoşkumu okul yıllarında.Hep içinde oldum ,hiç seyirci kalmadım.Hangi bayram olursa olsun hep bir görevim vardı.Ya şiir okur ya konuşma yapar ya da resmi geçitte okulumun flamısını taşırdım.Biraz fazla çoşkuluydum öyle kenarda seyrederek geçmiyordu heyecanım.Bilmiyorum o zaman ki halimi belki hocalarım da destekledi.Çünkü hitabet gücün var Bahar derlerdi seçmeden önce ben de o gazla iyice havaya giriyordum demek ki.Ama severdim edebiyat dersini.Edebiyat kolundaydım şiir okumak ,okuyanı dinlemek hoş hoşuma giderdi.Koro ,halkoyunu ne varsa içinde yer aldım yılarca hiç pişman olmadım.Kimi zaman şiir okudum okulum adına,kimi zaman konuşma yaptım gençlik adına.19 mayısta gösteride de vardım,Atamın huzuruna konulacak çelenk taşınırken de
Hatta 23 Nisan da Başsavcı koltuğuna otumuşluğum bile var:)
Yani o çoşkuyu iliklerime kadar yaşamadan geçirmedim hiç bir bayramı.
Hele bir bayramda (sanırım 19Mayıstı) gençlik adına konuşma yapıyorum ,biraz yazı biraz şiir  karışımı duygu yüklü  bir konuşma.Nasıl kaptırdıysam kendimi kürsüden inince farketmiştim gözlerimdeki ıslaklığı.Sonra bayram sonunda annemlerin yanına gittim nasıl okuduğumu sormak için baktım bizimkilerin hepsi  ağlıyor.Hiç unutmam o günü.
O yüzden bayramlar güzel ve çoşkulu yaşanmalı bence.Neyi kutluyorsak heyecanı iliklerimize kadar duymalıyız.Göğsümüz kabarmalı ,başımız dik olmalı ,ayaklarımız yere sağlam basmalı.
Hele ki bu en anlamlı en büyük  bayramda.
Cumhuriyet Bayramımız kutlu ve mutlu olsun.

Nice 91 yıllara Cumhuriyetim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder