14 Ocak 2015 Çarşamba

Umutsuz- Colleen Hoover

Çantamda bir ajandam vardır içinde de ne ararsan tabi.Yazılar,notlar,tarifler,tarihler vs.
Ama şimdi o kısım değil anlatacağım.Bir bölüm var içinde okunacak  kitaplar,izlenecek filmler diye not aldığım.Bazen bir filmde duyduğum kitabı,bazen kitapta okuduğum filmi not alıyorum.Bugün bahsedeceğim kitabı nereden duydum not aldım bilmiyorum.Bazen de o kitapla ilgili  okuduğum ama sonra hatırlamadığım cümle nedeniyle giriyor sıraya.Neyse uzattım işte öyle bir kitap bu bahsettiğim.Adı Umutsuz...
Belki de adı ilginç geldi.Dün başladım aynı gün içinde bitti.Başlarda çabuk bitsin bu ne böyle diyerek bırakmadım, bırakırsam dönüp bakmam gibi geliyordu.Gerçekten hayal kırıklığına uğramıştım,liseli kitabı gibi çıktı diye.Gençlerin aşk hayatı,kaprisleri,barışmaları şeklinde ilerliyordu ve hiç de zaman ayıracak kitap gibi gelmiyordu.Ama not aldığıma göre bir beklentim vardı sanırım bir kırılma noktası bekliyordum ve o an geldiğinde ağzım açık kaldı ve hikaye lise aşkı olmaktan çıkmıştı ve yüreğim acıyarak okudum geri kalanını.
Evet bu kitap yalın bir aşk hikayesi değil ,hayatın acımasız gerçeklerini tokat gibi insanın yüzüne çarpan bir hikaye.Sky'ın hikayesi,ya da Hope demek daha doğru sanırım.Ve bir de Holder var Sky için yüreği aşk ile çarpan.Genç kız olsam  hayallerimi süsleyecek kadar müthiş olan Holder :)

Her iki karakter de aslında çok sevimliydi ama bir o kadar da sır dolu.Birbirlerini tanıdıkça kapıların aralanacağını ve geçmişin ikisini birbirine daha çok bağlayacağını bilmiyordum . Sky ve Holder'ın gerçekleri bana çok ağır geldi ve eminim okuyan herkesi etkileyen kısmı burasıdır.
Ve tabi Sky'ı evlat edinen annesi Karen.Sonucu ne olursa olsun Sky için aldığı kararlar.
Ve bu iki kadını birleştiren ortak kader.

Başta dediğim gibi ilk yarattığı izlenim genç edebiyatı ya da lise aşkını anlatan bir aşk romanı gibi.Ama altından çıkan gerçekler öyle hafif ,kolay unutulur olaylar değil malesef.
Sky'ın hikayesinin sonuna geldiğinizde keşke başta okuduğunuz o umarsız,havalı ,uçarı kız olarak kalsaydı diyeceksiniz eminim.Hiç kimse onun yaşadıklarını yaşamamalı.

Kitap okumak müthiş bir keyif.Her hikaye sizi alıyor bambaşka yerlere götürüyor.
Bambaşka insanların hikayelerine ortak oluyorsunuz ama bazen keyifle değil yüreğiniz taş gibi olmuş,gözünüzde akmayı bekleyen bir yaş ile dönüyorsunuz o yolculuktan.
Bu kitapta çıkılan yol ,öğrenilen gerçeklerden sonra pek iyi gitmiyor.Yine de sonuca katlanırım,ağlasam da okurum diyorsanız hiç durmayın bence.

Keyifli okumalar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder