6 Kasım 2013 Çarşamba

Sarah'ın Anahtarı-Tatıana De Rosnay

Aslında çok oldu okuyalı ama uzun süredir bloğumu ihmal ettiğim için yazmaya ancak sıra geldi.
Söyleyecek çok söz olmasına rağmen yazayım deyince durup kaldığım bir kitap Sarah'ın Anahtarı..Bir kere çok dokunan bir hikayesi var ve insanı içine çekiyor adeta ve hiç sıkılmadan (ama ruhen yorularak) okuyup bitiriyorsunuz.Bitirince de bir müddet öylece kalıp düşünüyorsunuz.

Konusu bilindik  Yahudi soykırımı olsa da özünde benim de yeni öğrendiğim çocukların yaşadığı acılar var.Omuzunda kardeşine verdiği sözün ağırlığı olan Sarah ve daha nice Yahudi çocuk 1942 yılında Nazi işgal kuvvetlerince ölüme gönderiliyor.Çocuk bu, tek korkusu annesinden ,babasından ayrılmak iken daha neler yaşıyor neler görüyor.Açlık hastalık ve ölüme terkediliş.Zaman zaman o çığlıkları duydum sanki o kadar etkiledi beni kitap.Boğazımda koca bir düğüm gözümde aktı akacak yaş ile çevirdim sayfaları.Dayanamıyorum böyle hikayelere ben ve uzun süre etkisinden kurtulamıyorum.
Ama kesinlikle okuyun diyorum ,sizi de etkisine alacak eminim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder